Вітаємо Вас на сайті нашої школи! Сподіваємось, він буде цікавим і корисним для Вас!

Методична робота

Інструктивно-методичні наради.

2023-2024н.р.

 

ВЕРЕСЕНЬ

  1. Про організацію роботи над єдиною науково-методичною проблемою.
  2. Про організацію роботи шкільних методичних об’єднань і діяльності методичної ради.
  3. Про організацію науково-дослідної роботи.

 

ЖОВТЕНЬ

1. Про організацію проведення І етапу Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад.

2. Про утвердження плану та проведення методичних тижнів.

3.Про залучення учнів школи до соціальних, громадських, регіональних, міжнародних,телекомунікаційних проектів.

4. Про підготовку до проведення педагогічних читань.

 

ЛИСТОПАД

1. Про шляхи формування ключових компетентностей учнів.

2. Про рівень організації роботи учнів з підручниками.

3. Підготовка школярів до ІІ етапу Всеукраїнських учнівських предметних

 олімпіад.

 

СІЧЕНЬ

1.  Аналіз проблемних питань у роботі з обдарованими дітьми.

2.  Про роль методичного об’єднання в розвитку творчого потенціалу вчителів.

3. Про інформаційну підтримку веб – сайту школи.

 

 

БЕРЕЗЕНЬ

  1. Про результати роботи учителів,  що атестуються.
  2. Про впровадження у навчально-виховний процес перспективних педагогічних технологій.
  3. Про стан викладання предметів варіативної складової.

 

 

ТРАВЕНЬ

  1. Про завдання і план методичної роботи на новий навчальний рік.
  2. Про проблеми та досягнення педагогічного колективу у реалізації методичної проблеми школи.

 

 План методичної роботи  2023-2024н.р.

 

                                    Зміст

Терміни

 

Надання  методичної роботи

 

1

Провести інструктивно – методичні наради:

  • вчителів-предметників з питань планування роботи
  • керівників м / о з питань планування роботи ;
  • опрацювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.

вересень

2

Скласти графік  проведення предметних тижнів з метою розвитку пізнавального інтересу учнів.

 

вересень

3

Скласти  циклограму методичної роботи на рік

вересень

4

  Поповнити  тематичні папки:

“ Робота з обдарованими дітьми”

“На допомогу молодому спеціалісту”

“ Вимоги до сучасного уроку”

 

Протягом року

5

Організувати виставку нових надходжень педагогічної літератури

Протягом року

6

Надання допомоги учителям в організації  роботи із самоосвіти, під час проходження атестації.

 

Протягом року

 

             Організаційні  заходи

 

1

Видати накази про організацію методичної роботи в школі

 

вересень

2

Продовжити роботу шкільних методичних об’єднань:

  • вчителів гуманітарного циклу;
  • вчителів початкових класів;
  • вчителів природничо – математичного циклу;
  • вчителів оздоровчо-естетичного циклу;
  • класних керівників.
  •  

Протягом року

3

Спланувати роботу методичної ради школи

 

вересень

4

Забезпечити планову курсову перепідготовку вчителів

 

Протягом року

5

Провести анкетування вчителів.

 

Вересень – жовтень

6

Організувати участь учителів у роботі районних м / о , конкурсі “ Учитель року”.

 

Протягом року

 7

Удосконалити роботу з обдарованими дітьми.

 

Протягом року

 

План роботи методичної ради  2023-2024н.р.

                                    Зміст

Термін виконання

 

                                       1 засідання

 

1

Затвердження плану роботи методичної ради, шкільних м\ о,  на 2023 – 2024 н. р.

серпень

2

Організація роботи в школі над науково – методичною проблемою “ Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму“.

серпень

3

Огляд  нормативних документів

серпень

4

Про підготовку предметних тижнів.

серпень

 

                                       2 засідання

 

1

Про підготовку учнів до участі в шкільних, районних предметних олімпіадах, конкурсах учнівських творчих робіт МАН

Вересень - жовтень

2

Про підготовку учнів до незалежного тестування.

 

3

Підготовка до педагогічної ради

 

4

Підготовка до педагогічних читань

 

 

                                       3 засідання

 

1

Результати проведення районних олімпіад, конкурсів учнівських творчих робіт

грудень

2

Ідеї педагогіки співробітництва у практиці вчителів-предметників та класних керівників.

 

3

Аналіз результативності методичної роботи за 1 семестр

 

4

Про стан роботи з обдарованими учнями.

 

5

Підготовка до педагогічної ради                                                             

                                                                                                                      

 

 

                                        4 засідання

 

1

Підсумки атестації педагогічних працівників

березень

2

Про забезпечення єдності навчання й виховання.

 

3

Координація та корекція діяльності вчителів з використання інноваційних методів щодо формування ключових компетентностей учнів.

 

4

Підготовка до державної підсумкової атестації

 

5

Підготовка до педагогічної ради                                                             

 

 

 

                                         5 засідання

 

1

Оцінка методичної роботи школи за 2семестр

травень

2

Про підсумки курсової перепідготовки кадрів

 

3

Підготовка до педагогічної ради                                                             

 

 

4

Про планування методичної роботи на наступний навчальний рік

 


МЕТОДИЧНІ ОБ'ЄДНАННЯ

  • М.О. вчителів гуманітарного циклу. Керівник - Білобран Г.П.
(укр.мова та література, світова література, анг.мова та історія)
  • М.О. вчителів природничо-математичного циклу. Керівник - Грушецька І.Р.
(математика, фізика, географія, хімія, біологія).
  • Методичне об'єднання вчителів початкових класів. Керівник - Ілечко О.П.
  • Методичне об'єднання класних керівників. Керівник Шпак Г.І.
  • М. О. вчителів оздоровчо-естетичного циклу. Керівник Кроп О.В.
Пам'ятка.
              «З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ ЕФЕКТИВНИЙ УРОК»
               ( РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА)
  •       На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не повинні боятися припуститися помилки.
  •     Давайте дітям максимально виявити свою ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.
  •     Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного уроку.
  •     Не у всіх дітей терпіння та наполегливості .Поступово переходьте від простого до складного. Не давайте учням зневіритись у своїх силах.
  •     Якщо ваш голос виказує роздратування, розчарування та зневіру, діти запам'ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.
  •     Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.
  •     Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
  •     Добрі пам'яті передує пильна увага.
  •     Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя.
  •     Чогось навчитися можна тільки практикою.
  •     Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економніше та ефективніше.
  •     Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де не має вибору, не має мислення.
  •     Якщо дитина дивується – вона починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви.
  •     Зацікавленість – найдужча мотивація до навчання.
  •     Учіть дітей робити нотатки.
  •     Запам'ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень учинення можна зробити висновок із того, як він уміє      висловлюватися.
  •    Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках.
  •     Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.
  •     Учитель не повинен говорити без упину. Діти не встигають за його думками.
  •     Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку.   Часто саме від нього залужить успіх усього заняття.

 

Методичні поради вчителю:

 

  • Порада 1. Створіть на уроці умови для виконання завдання різними шляхами. Дайте можливість використати малюнок, оповідь, тести, розрахункові задачі, практичну роботу, ігрові моменти тощо.
  • Порада 2. Створіть психологічний клімат, за якого діти не бояться висловити помилку думку, знаючи, що то – пошук істини. Переконуючи учня, доводячи істину, не ображайте його, не зачіпайте його гідність, самолюбство. Будьте щедрі на похвалу.
  • Порада 3. Система контролю знань також має враховувати індивідуальні властивості учнів.
  • Порада 4. Добираючи методи навчання, не забувайте про їхню різноманітність. Запроваджуючи нові методи, пам’ятайте і про класичну дидактику.
  • Порада 5. Інтелігентність – це вміння зважати на інших. Успіх, хай і не одразу, прийде до вас, якщо ви поважатимете гідність учнів, якщо не вдаватиметься до крику, гримання, якщо не „стоятимете над ними”, а йтимете поруч на шляху до знань і моральної досконалості.
  • Порада 6. Помітивши в учневі щось властиве лише йому, учитель дістає точку опори для контакту. Завжди і в усьому ставтеся до учня як до особистості. Найнебезпечніше – це вчителева зарозумілість, ілюзія власного всевладдя.
  • Порада 7. Пояснюючи матеріал і контролюючи знання, використовуєте і поєднуєте різні форми навчання. Нехай учні самі обирають шлях розв’язування домашнього завдання.
  • Порада 8. Намагайтеся за будь – якої можливості використати завдання для формування особистості учня. Спрямуйте його інтерес до самого себе, на поліпшення результатів навчання.
  • Порада 9. Орієнтуйте школярів, особливо старшокласників, на високий рівень самостійної роботи. Недарма Чарльз Дарвін казав, що всім, хоч трохи цінним, чого він навчився, він завдячує самоосвіті.
  • Порада 10. Пам’ятаючи, що безталанних людей немає, а є зайняті не своєю справою, дайте можливість не лише сильним, а й слабшим учням реалізувати свої здібності.
  • Порада 11. Хай учень побачить ваше поважне ставлення до його найпершого у житті відкриття. Переконайте його, що помилки під час творчого пошуку неминучі, отже, не слід їх боятися.
  • Порада 12. Давайте учням невеличкі цікаві завдання на літо – такі, що згодом сприятимуть успішному навчанню.
  • Порада 13. Відвідуйте уроки колег для вивчення психологічного клімату, взаємодії вчителя і учнів – особливо у класі, де у вас іще не все гаразд.
  • Порада 14. Спершу поставте дитині реальні вимоги, а вже потім поступово „підносьте планку”. Розвиток можливостей лише якщо вимоги відповідають рівневі розвитку учня.
  • Порада 15. Навчіть учнів звертатися до довідкових матеріалів і працювати з ними, пояснивши, що це допомагатиме їм у навчанні.
  • Порада 16. Уміння працювати Езоп називав справжнім скарбом. Привчіть учнів до системи у роботі - це допоможе не лише їм, а й вам.
  • Порада 17. Під час тематичного контролю уникайте запитань, що надміру деталізують навчальний матеріал. Перевіряйте не лише теоретичні знання, а й уміння та загально навчальні навички.
  • Порада 18. Оцінюючи знання за всією темою, враховуйте не тільки перевірю вальні роботи, а усі види навчальної діяльності (творі, домашні завдання, повідомлення, лабораторні роботи тощо), щоб не зневажати їхнє виховне та освітнє значення.
  • Порада 19. Плануючи навчальний матеріал, не забувайте про системний підхід. Будь-який курс ґрунтується на системі, в якій поступово розкриваються поняття і закономірності.



Методичні рекомендації до проведення консультацій з підготовки домашніх завдань:

- Нічого не можна примушувати заучувати, крім того, що добре зрозуміле.
- Нічого не можна вимагати від пам’яті дитини, Крім того, що вона засвоїла.
- Нічого не слід пропонувати до виконання, крім того, форма і спосіб виконання чого в достатній мірі пояснені.

Немає коментарів:

Дописати коментар